Budú nemocnice „očistené“ od plagátov a nezákonného oblepovania ich priestorov reklamou rôzneho druhu a „ztransparentnené“ nájmy a finančné toky plynúce z týchto nájmov?

Štátne nemocnice vo svojich priestoroch skrývajú bizardné reklamy rôznych bizardných podôb,od reklám ministerstva zdravotníctva starých niekoľko rokov s politickým podtextom „istôt a lacných generík s usmiatymi dôchodcami a mladých ludí“ až samolepky taxikárov,doplnkov výživy,homeoterapiu či masáže…
Prebiehajúce školenia o „komunikačných štandardoch“ majú upraviť správanie zdravotníckeho personálu…
Ale súčastne sú spoplatnené parkoviská,vstupné haly oblepené plagátmi,často popretkávané vôňami kávomatov a fastfoodových automatov,sedačky poškodené,informačné prostriedky limitované na „zašlé“ informačné tabulky a búdky s okienkami.
Sú tieto nemiestne a nekultúrne propagačné aktivity zdanené a vôbec majú zmysel v zdravotníckych zariadeniach?Veď sú častom miestom prvého kontaktu aj zahraničných návštevníkov našej republiky!
Kam sa odvádzajú a komu sumy, ktoré ak sa nato vynaložili by mali byť zdanené a mali svojho adresáta?
Sponzorské dary v daňovom priznaní v súčasnosti by mali uvádzať všetci poskytovatelia zdravotníckej starostlivosti aj zdravotné poisťovne v rámci propagačného balíčka,nakoľko im uvádzané priestory nepatria.
Predpokladám výrazný nesúlad medzi tým, čo zúčastnené strany(poskytovateľ a majiteľ reklamy ) zverejňujú, a tým, čo priznávajú vo svojich daňových priznaniach z peňazí určených na reklamu a marketing.
Ministerstvo zdravotníctva určite disponuje údajmi plynúce z takýchto reklám a nájmov a ak nie,tak je velmi zlý hospodár.
O „kultúre“ polepených nemocníc sa zmieňovať nebudem,nakoľko obdobu nie je možné nájsť v kultúrnej Európe a ani v už aj dnes existujúcich súkromných zariadeniach v SR.
Asi to chce(nakoľko manažmentom nemocníc to zrejme roky nevadilo a nevadí) navrhnúť priamo paragraf alebo novelu zákona či vnútrorezortného predpisu na základe ktorého by dane priznali poskytovatelia aj nájomcovia reklamných plôch a priestorov vo svojom daňovom priznaní(tým skôr,že niektoré sú nevypovedateľné alebo dlhoročné a nevýhodné)
Takéto doterajšie nekultúrne riešenie v sektore štátneho zdravotníctva nie je v inej európskej krajine
ani možné ani tradičné.
Koncept nájmov a oblepovania nemocníc plagátmi a inzerciou rôzneho druhu naráža na problém transparentnosti medzi poskytovateľom (nemocnicou) a často anonymným inzerentom.
Ďaľším sú netransparentné nájmy (lekárne,bufety,výdajne pomôcok,parkoviská aj súkromné ambulancie ) a charakter nevypovedateľných či penalizovateľných zmlúv z minulosti.
Aj tu bude riešením zverejňovanie zmlúv a ich očista,verejné a transparentné súťaže.
Poludštenie priestorov od plagátov rôzneho druhu a samozrejme zdanenie akéjkoľvek inzercie(ak vôbec má zmysel).
Osobne by som preferoval čistotu charakteru až operačných sálov a bezplatné parkoviská.
Pacient si to zaslúži a mohla by k tomu slúžiť nejaká smernica typu komunikačných štandartov,ktorá sa dnes vyžaduje od personálu ale nie od štatutára (poskytovateľa)
Bude to príspevkom v časti z potrebných opatrení súvisiacich s bojom proti daňovým únikom, budovaní komunikačných štandardov verejných (rozumej rezort ministerstva zdravotníctva) poskytovateľov a poludštenie priestorov na obraz európskej kultúry.
Článok je doplnením a odpoved na „Prídu lekári o sponzorské dary od firiem?“
Zlatica Beňová, Pravda | 28.04.2014 12:00
http://spravy.pravda.sk/domace/clanok/316005-pridu-lekari-o-sponzorske-dary-od-firiem/

tatra moldava

Tatrovky za miliardu eur. V Moldave nad Bodvou ich plánujú vyrobiť 4000

16.12.2025 20:06

V Moldave nad Bodvou vyrobia v nasledujúcich štyroch rokoch 4000 vojenských nákladných vozidiel Tatra za viac ako miliardu eur.

hlavna zeleznicna stanica, stanica, vlak, vlakova stanica, cesto

Chystáte sa cestovať na vianočné sviatky vlakom? ZSSK hlási, že miest je zatiaľ dostatok

16.12.2025 19:58

Vo vlakoch na hlavných trasách je pred sviatkami zatiaľ dostatok miest, uvádza Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK).

láska, vzťah, rande, dvojica, rodina

EÚ dôveruje 54 % Slovákov, celoeurópsky priemer je len 48 %. Až 87 % Slovákov je spokojných so svojím životom

16.12.2025 18:54

Z najnovšieho prieskumu Eurobarometra vyplýva, že EÚ dôveruje 54 % Slovákov, v porovnaní s prieskumom z jari 2025 ide o nárast o dva percentuálne body.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1
Celková čítanosť: 631x
Priemerná čítanosť článkov: 631x

Autor blogu

Kategórie

Archív