Budú nemocnice „očistené“ od plagátov a nezákonného oblepovania ich priestorov reklamou rôzneho druhu a „ztransparentnené“ nájmy a finančné toky plynúce z týchto nájmov?
Štátne nemocnice vo svojich priestoroch skrývajú bizardné reklamy rôznych bizardných podôb,od reklám ministerstva zdravotníctva starých niekoľko rokov s politickým podtextom „istôt a lacných generík s usmiatymi dôchodcami a mladých ludí“ až samolepky taxikárov,doplnkov výživy,homeoterapiu či masáže…
Prebiehajúce školenia o „komunikačných štandardoch“ majú upraviť správanie zdravotníckeho personálu…
Ale súčastne sú spoplatnené parkoviská,vstupné haly oblepené plagátmi,často popretkávané vôňami kávomatov a fastfoodových automatov,sedačky poškodené,informačné prostriedky limitované na „zašlé“ informačné tabulky a búdky s okienkami.
Sú tieto nemiestne a nekultúrne propagačné aktivity zdanené a vôbec majú zmysel v zdravotníckych zariadeniach?Veď sú častom miestom prvého kontaktu aj zahraničných návštevníkov našej republiky!
Kam sa odvádzajú a komu sumy, ktoré ak sa nato vynaložili by mali byť zdanené a mali svojho adresáta?
Sponzorské dary v daňovom priznaní v súčasnosti by mali uvádzať všetci poskytovatelia zdravotníckej starostlivosti aj zdravotné poisťovne v rámci propagačného balíčka,nakoľko im uvádzané priestory nepatria.
Predpokladám výrazný nesúlad medzi tým, čo zúčastnené strany(poskytovateľ a majiteľ reklamy ) zverejňujú, a tým, čo priznávajú vo svojich daňových priznaniach z peňazí určených na reklamu a marketing.
Ministerstvo zdravotníctva určite disponuje údajmi plynúce z takýchto reklám a nájmov a ak nie,tak je velmi zlý hospodár.
O „kultúre“ polepených nemocníc sa zmieňovať nebudem,nakoľko obdobu nie je možné nájsť v kultúrnej Európe a ani v už aj dnes existujúcich súkromných zariadeniach v SR.
Asi to chce(nakoľko manažmentom nemocníc to zrejme roky nevadilo a nevadí) navrhnúť priamo paragraf alebo novelu zákona či vnútrorezortného predpisu na základe ktorého by dane priznali poskytovatelia aj nájomcovia reklamných plôch a priestorov vo svojom daňovom priznaní(tým skôr,že niektoré sú nevypovedateľné alebo dlhoročné a nevýhodné)
Takéto doterajšie nekultúrne riešenie v sektore štátneho zdravotníctva nie je v inej európskej krajine
ani možné ani tradičné.
Koncept nájmov a oblepovania nemocníc plagátmi a inzerciou rôzneho druhu naráža na problém transparentnosti medzi poskytovateľom (nemocnicou) a často anonymným inzerentom.
Ďaľším sú netransparentné nájmy (lekárne,bufety,výdajne pomôcok,parkoviská aj súkromné ambulancie ) a charakter nevypovedateľných či penalizovateľných zmlúv z minulosti.
Aj tu bude riešením zverejňovanie zmlúv a ich očista,verejné a transparentné súťaže.
Poludštenie priestorov od plagátov rôzneho druhu a samozrejme zdanenie akéjkoľvek inzercie(ak vôbec má zmysel).
Osobne by som preferoval čistotu charakteru až operačných sálov a bezplatné parkoviská.
Pacient si to zaslúži a mohla by k tomu slúžiť nejaká smernica typu komunikačných štandartov,ktorá sa dnes vyžaduje od personálu ale nie od štatutára (poskytovateľa)
Bude to príspevkom v časti z potrebných opatrení súvisiacich s bojom proti daňovým únikom, budovaní komunikačných štandardov verejných (rozumej rezort ministerstva zdravotníctva) poskytovateľov a poludštenie priestorov na obraz európskej kultúry.
Článok je doplnením a odpoved na „Prídu lekári o sponzorské dary od firiem?“
Zlatica Beňová, Pravda | 28.04.2014 12:00
http://spravy.pravda.sk/domace/clanok/316005-pridu-lekari-o-sponzorske-dary-od-firiem/
Celá debata | RSS tejto debaty